Víkend v Krkonoších 3/4 - Okolo Pekelského vrchu

31. srpna 2017 v 17:30 | Jana Š
V noci z pátku na sobotu lilo a byla bouřka, ale ačkoli původní předpověď nevypadala hezky, v sobotu bylo sice pod mrakem, ale mohli jsme vyrazit na výlet.

Naučná stezka Okolo Pekelského vrchu začíná asi půl kilometru od penzionu, kde jsme byli ubytovaní, takže jsme vyrazili pěšky.

Střevlíci, kteří byli u kostela.

Začali jsme u kostela Svaté Kateřiny se samostatně stojící zvonicí, odtud kousek cesty vedl po hlavní silnici a pak poměrně dlouhý úsek po vedlejší. Crazymu jsem dala krátké vodítko - je naučený, že na něm se čuchá jen bleskově a musí šlapat.
Ze silnice jsme odbočili na louku, kde jsme nafotily psiska a pak už jsme vešli do lesíka, který ukrývá Vlčí skálu.

Louka u Vlčí skály

Tím jsme se vyhnuli části cesty po silnici, ale ještě jsme se na ni museli na chvíli vrátit.
U památníku u chalupy Václava Havla ségra zapálila svíčku a dále nás čekal už dlouhý úsek lesních cest.
Navštívili jsme zříceninu Břecštejn - vstup do ní je hodně náročný pro širší postavy.

Na Břecštejně

Zastavili jsme se u jedné vyhlídky, až jsme došli ke skále Baba.
Zde je možné z naučné stezky odbočit a projít soutěsky. Je zde upozornění, že trasa je náročná a jelikož bylo po dešti a stezka se nezdála úplně schůdná, pokračovali jsme po snažší části stezky.
Jen tu ségra odlovila jednu kešku.

Stezka nás opět na pár metrů zavedla na silnici a pak už jsme šli pouze lesními cestami a loukami. Lesní úseky byly místy dost rozblácené, ale překonali jsme je, víceméně suchou nohou.
Zastavili jsme se u Pekelské jeskyně i skal a po poměrně dlouhém lesní úseku jsme došli na louku. Odtud už zbývalo jen pár metrů k lanovce.

K Zakleté Studánce jsme už neodbočovali, tu jsme navštívili hned první den.

Sešli jsme do Mladých Buků a dali si oběd v restauraci Kravín. Psi tam smí pouze na zahrádku.

Odpoledne jsme strávili odpočinkem a večer jsme ještě vyrazili na krátkou procházku.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.